Tuesday, December 14, 2010

saya seOrang INSTALLMENT OFFICER

Author : Hazwani Hassan Time : 10:50:00 PM Comments : 0 Labels :
Salam semua...

ok...
saya seorg installment Officer...
ada masalah ke???
xde kan???
Okay...
bagOs2...

dulu..
waktu saya sekOlah rendah...
cita2 saya nk jadi cikgu...
cikgu apa pon xpe...
jadi cikgu...
pastu...
satu ari...
cikgu saya cakap...
jadi cikgu gaji sikit...
saya x kisah...
saya tetap nk jadi cikgu...
memang x ley ubah dah...

naik je high schOol...
dah bley pkir matang...
saya nk jadi lecture plak...
gaji lecturer mahal ckit...
wahhh...
mata duitan sungguh...
hehehe...
kalo bley nk jadi lecturer yg ajar mate...
sbb saya minat mate gila2...
so...
saya pOn blaja sungguh2... ke????

pastuh...
bila smbung blaja ki ILP...
saya nk jdi juruteknik komp plak...
ate...
dah amek kos tuh...
xkan nk jdi chef plak kot...
saya tau bnyak mslah komp...
boley dikatakan bnyak mslh yg saya bley settle...
Alhamdulillah...
Allah bg kebOlehan pada saya...

tapi....
jeng jeng jeng....
apa kerja saya skang???
saya jdi Installment Officer...
atau lebih senang dipanggil...
pegawai ansuran....
perghhh...
jauh beza dengan kOs yg saya amek...
tapi xpe...
saya tima...
sbb tuh rezki saya...

sO,
bila keja lain dri yg saya blaja...
apa jadi???
ya...
masalah...
mang bnyak msalah...
saya selalu wat salah....
saya selalu kena marah...
tapi dulu...
sebulan yg pertama...
Alhamdulillah...
skang dah nk massuk 3 bln...
saya dah makin boleh....
InsyaAllah makin boleh pasnie...

tapi...
satu jer saya nk mohon...
saya nk keja kerajaan...
supaya masa depan saya terjamin...
InsyaAllah...
Doa2kan yer....

salam...



No comments:

Post a Comment