Monday, December 27, 2010

kdg2 saya terpikir???

Author : Hazwani Hassan Time : 10:42:00 PM Comments : 0 Labels :
salam semua...
maaf lama x menulis...
bnyak cita..
tpi malas nk menulis...
bz sama kot...
dan xde moOd...ke???
hehehe...

Ok...
ari nie nk cite psal...
jeng jeng jeng....
hihihi...

bnda nie dah lama jadik...
tpi saya nk cita gak...
camni cita dia...

SITUASI 1

hari tu..
ada pakcik dtg nk bayar motor...
ok...
de pon gtau no plate de..
sO...
bila cek dlm sistem..
akan keluar nama, no ic, brpa blan dah byar, semua la...
selalunya..
kami akan tnya blik nama cust...
betul @ x..
mana la tau..
no plate nie kdg2 nak sama...
p bleh jdi b/v..
s bleh jdi b/h..
takut terbyar utk org lain...
saya pon tnya

"MARODZIAH KE PAKCIK"

tau x apa pakcik tuh ckap

"XTAU.. SAYA BG NO PLATE JER.. SAYA XMAU GTAU NAMA APA.. KALAU NAMA TUH KUAR, NAMA TU LA"

MasyaAllah....
dlm hati ni sbar jer...
tpi de gak la maki ckit2...
geram gler...
dlm hati dok kta...
kalau KO byar kt org lain bru KO ketahuan...
tpi x gtau la de...
dah abe buat suma...
officemate pon ckap..
asal pkcik tuh...
ntah pape...
ermmm...
ntah la.....
nasib wanie pg2 kena sound...
huhuhu...
end..



SITUASI 2

hari tuh jgak...
de pakcik yg beli motor call...
xtau de nk wat pe...
de nk ckap ngan salesman...

saya angkat...
de gtau nk ckp ngan Faizal..
ok..
saya kata tggu jap...
saya x perasan waktu tuh Faizal ada kt luar..
ngah tgok motor cust lain...
lama saya tggu...

pastu..
saya cakap blik ngan de
camni..

"pakcik, pakcik nama apa? satgi saya suruh Faizal call blik"
"laaa... pggl la dia sat.. saya nk ckap ngan dia.. napa lama sgt"
"pakcik, Faizal ada kerja.. satgi saya soh call blik.. pakcik nama apa"
"niee.. saya pon ada kerja jgak.. pggl dia sat"
"ermm.. dia ada kat luar pakcik, pakcik sapa ntah?"
"ni pasal apa dok tnya bnyak2 macam polis ntah.. saya soh pggl faizal"
"faizal ada kerja.. pakcik nama apa?"
"ishhhh.... budak ni nk mampos kot"
tteeeeeeeeeeetttttttttttt...

terus de letak..
saya punya la sabar...
tpi de trus ltak..
sya tnya nama jer..
kalau de jwab..
de dah save krdit de..
kalao kede sgt la...
tpi de x gtau..
de nk cri pasal ngan saya...
lpas tuh de call nset faizal..
xtau de ckap pe...
end


ok..
apa yg saya nk gtau...
dua2 situasi kat ats..
melibatkan org tua...
kdg2 saya pkir..
cmne org muda nk hormat org tua..
kalau org tua skit pon x de rsa syg kt org muda..

org muda pon terasa kalau org tua cakp kasar..
marah2..
tengking2..
kami pon ada perasaan...
kdg2 rsa cm nk lawan blik...
tpi takut nampk kuang ajar...
tpi bila kmi lembut..
napa wat kami camni...
bnyk dah berlaku cmnie...
tpi yg nie melekat kat ati..
sbb terasa gila..
frustated gilerrrr...

tpi saya cuba lupakan..
sebb saya nk hormat org tua..
INsyaAllah..
pakcik2, makcik2...
sayangilah saya..
macam anda syg anak anda...
iklan ini ditaja oleh cekelat hudson...
huahuahuahua...

daaa...
salam..



No comments:

Post a Comment