Monday, April 26, 2010

rindunyer...

Author : Hazwani Hassan Time : 6:13:00 PM Comments : 0 Labels :
oh tidak.......
entry mcm x bleh blah...
rindu la bagai...
rindu pda spa???
family??? ( kat dpan mata selalu )
kwn2??? ( xkOt.. dah pnat la rindu dpa )
abes???
ang rindu spa minah oiii???
sya rindu pda SENJA PERMAI...
what???
SENJA PERMAI???
apa 2????
ermm...
let's me tell uols...

SENJA PERMAI is a drama at astrO prima...
syalah peminat setia cerita itu..
sya suka cerita itu..
jln cerita yg menarik...
barisan pelakon yg menjiwai watak...
ahhh...
i'm love it.........
dan sekarang...
cite 2 dah tamat...
malam2 sya sunyi tnpa cite 2...
wah.. gediks la sgt...
tpi btollah..
sya amat merindui senja permai..
& akan trus merindui senja permai...
huhuhu... tacink2..









Senja Permai, sedamai namanya namun, bagai ada barah yang merobek perlahan-lahan mengalirkan cerita tentang tiga keluarga, Rahman, Nik Mazlan dan Hairi.

Sesudah lapan tahun mencari rezeki dalam bidang perbankan di tanah asing, Rahman mengambil keputusan untuk meninggalkan New York, Amerika Syarikat dan kembali ke Malaysia bersama isterinya, Shazlina dan anak-anak mereka, Danial dan Jasmine. Zahirnya keluarga Rahman nampak tenang, namun ada konflik yang membakar. Shahliza yang pernah menjalinkan hubungan sulit dengan seorang lelaki Barat telah meninggalkan parut yang amat dalam dalam jiwa Rahman. Sejak kembali ke Kuala Lumpur, soal kecurangan Shazlina ditanam sama sekali, namun itulah barahnya.

Shazlina sering merasa dipinggirkan, lalu membangkitkan azamnya untuk bekerja semula. Danial dan Jasmine pula sejak awal membangkang untuk kembali ke Kuala Lumpur dan meninggalkan kehidupan yang lebih berwarna di New York. Maka, Senja Heights seolah-olah “neraka” buat mereka. Dalam pada itu, Danial mempunyai minat yang mendalam terhadap muzik namun tidak direstui Rahman. Tidak lama kemudian, sinar Senja Heights mula terbit buat Danial apabila dia makin meminati Ayeesha, anak kepada jiran mereka Nik Mazlan. Sayangnya Ayeesha sudah berpunya. Jasmine pula mengalami masalah untuk menyesuaikan diri di tempat baru dari segi bahasa, sekolah dan kawan-kawan sehingga sering menjadi mangsa buli. Dia berasa begitu terasing dan seringkali merancang untuk pulang ke kota New York.

Seiring namanya yang bermaksud singa, Nik Mazlan adalah seorang ayah yang tegas kepada tiga anaknya, Ayeesha, Adeena dan Ameena serta suami kepada Khaleeda. Konflik awalnya ialah dia tidak dihormati seorang pegawai wanitanya, Laila, sekaligus mencabar egonya. Dia enggan mengakui kelemahan, namun hari demi hari, Nik Mazlan mulai merasai keserasian dengan Laila yang membuatkan isterinya, Khaleeda rasa terpinggir. Lantas Khaleeda mengambil keputusan untuk melanjutkan pelajaran yang akhirnya merungkai rahsia besar Nik Mazlan. Ayeesha pula menjalinkan hubungan dengan lelaki berumur dan ini amat tidak disenangi Nik Mazlan dan Khaleeda. Adeena, anak kedua mereka yang berjiwa romantik, telah jatuh cinta pandang pertama pada Danial. Berusaha keras untuk mencurahkan rasa cinta pada Danial, namun cintanya bukan sahaja tidak dibalas malah Adeena merasakan diri dikhianati apabila Danial menjalinkan hubungan dengan orang yang rapat dengannya. Manakala, Ameena, anak yang paling dimanjai keliru antara persahabatan dan percintaan.

Hairi seorang ahli perniagaan berjaya, baik hati, alim dan pemurah. Namun hakikatnya, Hairi adalah seorang yang licik memperdaya ramai orang melalui skim cepat kayanya. Sikap baik hati dan pemurah hanyalah topeng kepada kejahatannya. Hairi laparkan penghormatan, kekayaan dan nama. Baginya status adalah segala-galanya. Namun, kasihnya terhadap isteri tercinta, Mimi amat tulen. Mimi umpama permata Hairi. Mimi, berusia lewat 20-an, juga dahagakan status. Mimi sanggup melakukan apa saja untuk menyertai golongan elit dan ternama.
Walaupun beberapa kali dipinggirkan dan menjadi bahan jenaka, Mimi tetap berusaha. Hairi dan Mimi belum dikurniakan anak, namun itu tidak pernah menjadi konflik perhubungan mereka. Senja Heights barangkali sebatang jalan yang sepi apabila tiba waktunya, namun gejolaknya juga nyata ketika tiba masanya


hOpe de nO 2 for this drama...
i love it....
heheheh... :)

No comments:

Post a Comment